The Fram Expedition aimed to show that ocean currents could transport a ship across the Arctic Ocean, possibly taking it as far northward as the North Pole itself. Naprzód) – norweski statek, który wsławił się wyprawami do Arktyki i Antarktyki, obecnie znajduje się w muzeum statku polarnego Fram w Oslo – Frammuseet. Amundsen laissa des instructions concernant le Fram à Nilsen : le navire devait rejoindre Buenos Aires pour se ravitailler avant d'entamer ses travaux océanographiques dans l'océan Austral puis revenir aussitôt que possible à Framheim en 1912 [86], [n 6]. Il est peut-être plus célèbre pour avoir essayé d'atteindre le pôle Nord géographique lors de l’Expédition Fram (1893-1896). Amundsen garde toujours secrète sa destination, et le Fram quitte le port de Christiana dans la nuit du 6 au 7 juin 1910. Die Fram war darauf ausgelegt, im Packeis driften zu können, ohne unter dem enormen Druck des Eises Schaden zu nehmen.
Fram ("Forward") is a ship that was used in expeditions of the Arctic and Antarctic regions by the Norwegian explorers Fridtjof Nansen, Otto Sverdrup, Oscar Wisting, and Roald Amundsen between 1893 and 1912. The expedition never reached the North Pole, though Nansen and Hjalmar Johansen penetrated farther north than anyone had previously – to 86° 14’.
Fram (norw. Fridtjof Nansen siedzący i palący fajkę przed statkiem Fram. Fram byggdes för att bli det starkaste skeppet någonsin för att kunna motstå isen.
Fridtjof Nansen's 1893 Arctic expedition in which the plan was to freeze Fram into the Arctic ice sheet and float with it over the North Pole. Fram är ett skepp som använts av norska upptäckare i Arktis och Antarktis mellan 1893 och 1912. Det byggdes med en form sådan att det lyftes upp om det klämdes i isen. Die Fram (norwegisch für vorwärts; Aussprache mit kurzem a) ist ein 1892 fertiggestelltes Schiff, das norwegische Polarforscher in den Jahren 1893–1912 nutzten.
Après un arrêt à Kristiansand où le matériel de ski est chargé ainsi que les 97 chiens, l'appareillage définitif a lieu le 9 août, pour la baie des Baleines, située à 16.000 milles. But, the ice became so thick that the ship was unable to break free, although it was designed for such a journey in heavy ice.
Behind the great polar explorers of the early twentieth century - Amundsen, Shackleton, Scott in the South and Peary in the North - looms the spirit of Fridtjof Nansen (1861-1930), the … Fait intéressant : après l'expédition de Nansen à bord du MS Fram, le navire a été repris par un autre grand explorateur qui a secrètement planifié une expédition au pôle Sud - Roald Amundsen. Amundsen planned to freeze the Maud into the polar ice cap and drift towards the North Pole—as Nansen had done with the Fram—and he did so off Cape Chelyuskin.